Kolejny sezon już na horyzoncie, więc prezentowane podczas targów Eurobike 2017 nowości zaczynają szturmować rynek i trafiać do sprzedaży. W tej kwestii nie brakuje propozycji od polskich graczy, w tym znanej i coraz bardziej pożądanej marki NS Bikes. Panie, Panowie - poznajcie najnowsze wcielenie modelu Fuzz.
Historia "największego" roweru w ofercie marki NS Bikes zaczęła się w sezonie 2013, kiedy to Sam Pilgrim, za sterami jednego z prototypów Fuzza, pojawił się na Red Bull Rampage. Dwa lata później model doczekał się oficjalnej premiery i szybko trafił pod skrzydła znanych freeriderów zjazdowców - w tym także asa polskiego downhillu - Sławka Łukasika. Od momentu testowania pierwszych wersji do dziś Fuzz przeszedł kilka liftingów i poprawek. Teraz bez najmniejszego wahania możemy mówić o nim jako o rowerze z najwyższej półki. Potwierdzą to także riderzy i pro zawodnicy.
Wersja 2018, która niebawem trafi do sprzedaży, również przeszła proces tuningu. Co zatem zmieniono w już dobrze spisującej się maszynie? Twórcy twierdzą, że to zmiany największe w historii modelu. Brzmi intrygująco, prawda?
Oto lista przeróbek dla modelu 2018:
- zmiana główki ze standardu tapered 1,1/8" - 1,5" na pełne 1,5".
- wspomniana główka ramy otrzymała dodatkowo customowy zestaw do regulacji geometrii - dzięki niemu można zmieniać kąt główki i tym samym wydłużyć albo skrócić bazę kół o 8 mm. Finalnie daje to trzy opcje ustawienia (w stosunku do bazowej geometrii): -8 mm, 0 oraz +8mm. Takie tam 3 w 1!
- zmiany w tylnym trójkącie: CS jest krótszy w mniejszym rozmiarze oraz dłuższy w większym. W tej zmianie chodziło przede wszystkim o utrzymanie proporcji parametrów w zależności od rozmiaru ramy, co bezpośrednio wpływa na sterowność roweru.
- Regulacja ustawienia osi tylnego koła pozwala na balansowanie w zakresie +/- 15mm.
- Kąt główki zmienił się o 1 stopień - teraz wynosi 62,5 stopnia.
- Delikatnie obniżono także wysokość BB, żeby rower zyskał na stabilności i poprawie trakcji.
NS Bikes Fuzz 2018 wystąpi w dwóch wersjach: model Fuzz 1 zostanie wyposażony w zawieszenie kultowej marki Fox, natomiast model sygnowany 2 amortyzację Marzocchi i X-Fusion. Więcej detali dotyczących setupów i konfiguracji nowych zjazdówek NS Bikes znajdziecie na ich stronie.