Nowy Scott Scale i Spark

Szwajcarska marka rowerowa zabrała się za odświeżenie swoich rowerowych klasyków – modelu Scale i Spark. Przy okazji liftingu ram pod lupę inżynierów trafiło też zawieszenie Sparka, które uległo diametralnemu przeprojektowaniu. Czy to początek nowej fali w rodzinie rowerów Scott z pełnym zawieszeniem?

scale-detail-shot-169-5

Co nowego w modelu Scale?

Od samego materiału, aż po proces produkcji – model Scale został totalnie przeprojektowany. Rezultat to nowoczesna i w pełni racingowa, sztywna rama. W wersji Scale RC 700 SL rama waży jedynie 849 g, co jest sporym ciosem dla konkurencji i nowym narzędziem do wygrywania wyścigów.

scale-detail-shot-169-1

Zastosowanie włókien karbonowych HMX-SL pozwoliło zredukować wagę i poprawić sztywność konstrukcji ramy. Wdrożenie systemu SDS2 pomogło w nowym, jeszcze bardziej ergonomicznej dystrybucji drgań oraz jej absorbcji – w czym to pomaga? Zwiększa komfort – po prostu. By zwiększyć osiągi ramy przeprojektowano adapter zacisku hamulca, który teraz łączy się nie tylko z ramą, ale również sztywną osią. Poza tym nową Scalę zgrano z grupą komponentów Syncros SL Line, która również skrywa w sobie szereg innowacyjnych rozwiązań.

scale-detail-shot-169-4

Nowa Scala wystąpi w trzech grupach:

  • Scale RC – rodzina 9 modeli stworzonych z włókna HMX-SL i HMX, z geometrią 100mm race-ready i napędem 1x
  • Scale – rodzina 32 modeli z włókna HMX-SL i HMX, z opcją napędu 1x oraz 2x
  • Scale Plus – rodzina 4 modeli opartych na aluminiowej ramie z płaską główką i oponach w rozmiarze plus

Najlepszym  podsumowaniem nowej koncepcji jest opinia twórców: Nowy Scott Scale jest o 47% bardziej komfortowy od swojego poprzednika. Ciekawe!

scale-detail-shot-169-2

Co nowego w modelu Spark?

Jeśli śledziliście ostatnie wyścigi Pucharu Świata UCI XCO, to na pewno zauważyliście, że Nino Schurter śmigał na nowej konstrukcji. Tak jest, to był właśnie świeżutki koncept modelu Spark, który przeszedł gruntowne zmiany. Obecnie to w pełni zawieszony rower do prawdziwego ścigania, który nie boi się również górskich wypraw u boku amatorów oraz maratońskiego katowania w trudnym terenie.

spark-detail-shot-169-1

Nowa rama Spark RC 700 SL waży 1749 g i jest o 140 g lżejsza od poprzednika. Dla tych, którzy wiedzą co to prawdziwa walka o setne sekundy, to duży krok ku lepszemu jeżdżeniu. W przypadku geometrii wypłaszczono główkę o 1,3 stopnia oraz skrócono CS – linię łańcucha – o 13 mm. Przy tym wydłużono współczynnik „reach” o 17mm, o tyle samo obniżono „stack” i popularny przekrok.

spark-detail-shot-169-4

W tym przypadku także użyto włókien HMX-SL i technologii Evo Lap. Ponadto seria RC posiada asymetryczny wahacz (eliminacja negatywnego działania sił podczas pedałowania), technologię BOOST zwiększającą sztywność newralgicznych elementów i jednozawiasowe zawieszenie, które zaprojektowano tak, by maksymalnie zwiększyć jego wydajność.

spark-detail-shot-169-5

Nowa Spark również wystąpi w trzech grupach:

  • Spark RC – rodzina 9 modeli stworzonych z włókna HMX-SL i HMX, z geometrią 100mm race-ready i napędem 1x, którą wyposażono w topowe zawieszenie marki Fox
  • Spark – rodzina 20 modeli z włókna HMX-SL i HMX, z opcją napędu 1x oraz 2x, zawieszeniem Foxa i geometrią 120mm race-ready
  • Spark Plus – rodzina 4 modeli z włókna HMX-SL i HMX, z napędem 1x i 2x oraz skokiem 120/130mm, zawieszeniem Foxa i oponami w rozmiarze plus

spark-detail-shot-169-2

Nowe modele prezentują się bardzo ciekawie i na pewno pomogą marce Scott wrócić do rowerowej awangardy – zwłaszcza w przypadku modelu Spark. Ciekawi jesteśmy, czy powiew świeżości i koncepcyjne zmiany dotkną także nieco większych rowerów – enudorowego Geniusa i zjazdowego Gamblera. Jeśli tak, to szykuje się ciekawa rewolucja!