Kross Moon – księżyc w nowej wersji

Kross – największy i najbardziej popularny producent rowerów w Polsce – postanowił odświeżyć swój rower enduro. Kross Moon, bo o nim mowa, od samego początku istnienia cieszy się sporą popularnością (nie tylko nad Wisłą, ale i w całej Europie). Czego dotyczyły zmiany i czy nowy „Księżyc” będzie świecił jeszcze jaśniej?

Kross Moon 2018 - dama doczekała się kilku istotnych modyfikacji. Foto: Bartek Woliński / Kross

Kross Moon – perełka w ofercie         

Kross Moon to poza flagowcem serii Level Team Edition i całą gamą górskich rowerów elektrycznych, perełka kolekcji przeznaczonej na sezon 2018. Jednak na swoją dobrą opinię model musiał pracować kilka długich sezonów. Kross Moon zaskarbił sobie uwagę i przychylność rowerzystów interesującą specyfikacją, dobrze działającym zawieszeniem RVS (autorski koncept marki Kross) i atrakcyjną ceną. Jednak konstruktorzy w oparciu o feedback zawodników i intensywnie jeżdżących fanów enduro postanowili wciąż udoskonalać swoje dzieło i razem z nadejściem sezonu 2018 wprowadzić kilka modyfikacji.

Kross Moon 2018 - dopieszczanie detali ramy. Foto: Bartek Woliński / Kross

Efektem ich pracy jest najnowszy Kross Moon z rzucającym się w oczy eleganckim malowaniem - w wersji 3.0 biało-czerwonym, nawiązującym do topowych modeli z segmentów MTB XC i szosowego. I to nie bez powodu, ale z ujawnieniem szczegółów trzeba jeszcze poczekać…

Kross Moon 2018 – co nowego?

  • Skok zawieszenia ramy został zwiększony o 10mm i obecnie, w wersji 2018, wynosi 160mm.
  • Moon doczekał się także nowej konstrukcji linku, który łączył wahacz z damperem.
  • W ramie zastosowano także nowy standard piast – boost – dzięki któremu poprawiła się sztywności.
  • Skrócono tylny trójkąt, co zaowocowało poprawieniem zwrotności
  • Zmiany standardów pozwoiły także zastosować szerszą oponę w rozmiarze 2,6 cala – a to przełożyło się na jeszcze lepszą trakcję w terenie.

Kross Moon 2018 w jednej z topowych specyfikacji. Foto: Bartek Woliński / Kross

Modyfikacje wprowadzono także w kwestii setupu osprzętowego: najnowsza wersja tego modelu może się pochwalić napędem 1x12 SRAM Eagle i niezwykle skutecznymi tarczowymi hamulcami hydraulicznymi SRAM Guide RS (Moon 3.0). Najwyższy model charakteryzuje się zawieszeniem klasy Fox Factory, model 2.0 - Rock Shox, zaś 1.0 oparto na amortyzatorze SR Suntour Aion (przód) i Rock Shox Deluxe R (damper).

Testy nowej wersji Krossa Moona na Maderze. Foto: Bartek Woliński / Kross

Po więcej informacji, także tych związanych z finansowaniem zakupu Krossa Moona w systemie ratalnym 30 x 0%, odsyłamy na stronę producenta - www.kross.pl.