Opony tubeless stały się standardem w rowerach. To niezaprzeczalny fakt. Jednak jest z nimi pewien problem - po założeniu trudno napompować taką oponę, bo powietrze ucieka przez szczelinę między rantem obręczy a oponą.
Potrzebny jest tzw. "strzał", aby opona "wskoczyła" na obręcz. Najlepiej nadaje się do tego kompresor, ale mało który rowerzysta dysponuje czymś takim w swoim warsztacie, nie mówiąc już o wożeniu go ze sobą na wyjazdy w góry!
Przenośny kompresor
Bontrager TLR Flash Charger to idealne rozwiązanie dla posiadaczy opon bezdętkowych. W prosty sposób pozwala na doładowanie opony powietrznym strzałem. Nie jest to nic innego jak ręcznie pompowany przenośny kompresor! Składa się z tradycyjnej pompki podłogowej oraz zbiornika w którym sprężamy powietrze. Zamontowany manometr pokazuje nam ciśnienie jakie panuje w komorze. Na manometrze znajdziemy oznaczenie optymalnego ciśnienia potrzebnego do napompowania naszego tubelessa.
Prosta obsługa
Obsługa jest bardzo intuicyjna i dziecinnie łatwa - najpierw opuszczamy czerwoną dźwignię do pozycji CHARGE i zaczynamy nabijać powietrze do komory. Po uzyskaniu żądanej wartości (producent zaleca 10-11 BAR) zakładamy zawór na wentyl, a następnie podnosimy dźwignię do pozycji INFLATE. W tym momencie powietrze znajdujące się w komorze zostaje uwolnione i wtłoczone do opony.
Podsumowując
Pompka Botrager'a jest rozwiązaniem prostym i niezwykle skutecznym. Nawet duże objętościowo opony wskakują bez najmniejszego problemu (uzyskujemy ciśnienie 2 bar dla opony 29x2.4) . Naszym zdaniem posiadanie takiej pompki bardzo ułatwi życie posiadaczom opon bezdętkowych i powinno stanowić wyposażenie każdego przydomowego warsztatu. Zwłaszcza, że TLR Flash Charger może z powodzeniem pełnić funkcję zwykłej pompki podłogowej, kiedy po prostu potrzebujemy dopompować opony. Pompka jest bardzo solidna, wykonana praktycznie w całości z aluminium z nielicznymi elementami z plastiku, więc powinna nam służyć przez lata!
Cena detaliczna: 559zł
Zobacz film jak działa pompka Bontrager TLR Flash Charger!