First Look: YT Capra CF

Zobaczcie jak prezentuje się obiekt pożądania tysięcy fanów enduro - YT Capra. Karbonowa wersja "kozicy" od niemieckiego producenta jest niepodważalnym sukcesem. Blasku Caprze dodaje jej niska cena - 3300 euro to naprawdę niewiele za pakiet jaki dostajemy od YT. Powodem takiej ceny jest w dużej mierze model sprzedaży roweru bezpośrednio od producenta do klienta docelowego tzw. "direct-sale", od lat z powodzeniem stosowany nie tylko przez YT Industries, ale też inne niemieckie firmy, takie jak Canyon czy Rose.

YT Industries Capra CF - first look. Foto: Paweł Głogowski

YT Industries Capra CF - first look. Foto: Paweł Głogowski

Karbonowa rama daje nam do dyspozycji 165mm skoku, co powinno zaspokoić wszelkie potrzeby zjazdowe. Dodatkowo mamy opcję wpuszczenia przewodów w ramie, znajdziemy również gumową osłonę na dolną rurę. Z nietypowych rzeczy można wskazać ciekawy kształt główki ramy.

YT Industries Capra CF - first look. Foto: Paweł Głogowski

YT Industries Capra CF - first look. Foto: Paweł Głogowski

Centrum dowodzenia tworzy duet mostek i kierownica Race Face Atlas. Kierownica o szerokości 770mm, odpowiedniej dla i zwolenników szerokich kierownic, jak i dla zwolenników tych węższych. O gripy zadbał amerykański Sensus, firma stworzona przez rider'a YT, Cam'a Zink'a. O przycięcie kabli (dzięki bogu!) zadbał producent, więc z przodu wszystko wygląda elegancko.

YT Industries Capra CF - first look. Foto: Paweł Głogowski

YT Industries Capra CF - first look. Foto: Paweł Głogowski

Cały rower wprost ocieka SRAM'em. Zawieszenie to kombinacja najlepszych produktów Rock Shox. Pike z przodu genialnie współpracuje z Monarch'em Plus. Co ciekawe, YT nie wsadza słabszych, tańszych wersji komponentów, tylko daje nam topowe modele, czego zwykle nie spotkamy w tańszych opcjach innych producentów.

YT Industries Capra CF - first look. Foto: Paweł Głogowski

YT Industries Capra CF - first look. Foto: Paweł Głogowski

Najlepszy model ze stajni Avid'a w ekonomicznej wersji, Guide RS. Avid udowadnia, że po paru wpadkach może zrobić hamulce, które mogą spokojnie konkurować z Shimano pod względem mocy. Duży plus! Naprawde silne combo na dużych tarczach.

YT Industries Capra CF - first look. Foto: Paweł Głogowski

YT Industries Capra CF - first look. Foto: Paweł Głogowski

Capra ma przednią przerzutkę. Coś czego się już nie spotyka w top endurówkach, dla niektórych niepotrzebna komplikacja, dla innych niezbędna część. Napęd to X9, świetna grupa osprzętu, która powinna zaspokoić każdego, od początkującego do prosa. Trochę razi w oczy długi wózek, ale w koncu musi obsłużyć dwie tarcze z przodu!

YT Industries Capra CF - first look. Foto: Paweł Głogowski

YT Industries Capra CF - first look. Foto: Paweł Głogowski

High Roller II od Maxxisa. Uniwersalne opony praktycznie na każde warunki. Opony są w lubianej przez fanów enduro, wzmocnionej wersji EXO.

YT Industries Capra CF - first look. Foto: Paweł Głogowski

YT Industries Capra CF - first look. Foto: Paweł Głogowski

Jak w każdej szanującej się maszynie do enduro, w Caprze nie zabrakło sztycy regulowanej. Bez niespodzianek - na tej pozycji znajdziemy świetnego Reverba od Rock Shox. Sztyca o skoku 150mm, która na zjazdach uczyni z ciebie Gwin'a, a na podjazdach Schurter'a.

foto: Paweł Głogowski, zdjęcie na sliderze: Darek Nowak www.dfotosport.com


Zdjęcia: