Zobaczcie jak prezentuje się obiekt pożądania tysięcy fanów enduro - YT Capra. Karbonowa wersja "kozicy" od niemieckiego producenta jest niepodważalnym sukcesem. Blasku Caprze dodaje jej niska cena - 3300 euro to naprawdę niewiele za pakiet jaki dostajemy od YT. Powodem takiej ceny jest w dużej mierze model sprzedaży roweru bezpośrednio od producenta do klienta docelowego tzw. "direct-sale", od lat z powodzeniem stosowany nie tylko przez YT Industries, ale też inne niemieckie firmy, takie jak Canyon czy Rose.
Karbonowa rama daje nam do dyspozycji 165mm skoku, co powinno zaspokoić wszelkie potrzeby zjazdowe. Dodatkowo mamy opcję wpuszczenia przewodów w ramie, znajdziemy również gumową osłonę na dolną rurę. Z nietypowych rzeczy można wskazać ciekawy kształt główki ramy.
Centrum dowodzenia tworzy duet mostek i kierownica Race Face Atlas. Kierownica o szerokości 770mm, odpowiedniej dla i zwolenników szerokich kierownic, jak i dla zwolenników tych węższych. O gripy zadbał amerykański Sensus, firma stworzona przez rider'a YT, Cam'a Zink'a. O przycięcie kabli (dzięki bogu!) zadbał producent, więc z przodu wszystko wygląda elegancko.
Cały rower wprost ocieka SRAM'em. Zawieszenie to kombinacja najlepszych produktów Rock Shox. Pike z przodu genialnie współpracuje z Monarch'em Plus. Co ciekawe, YT nie wsadza słabszych, tańszych wersji komponentów, tylko daje nam topowe modele, czego zwykle nie spotkamy w tańszych opcjach innych producentów.
Najlepszy model ze stajni Avid'a w ekonomicznej wersji, Guide RS. Avid udowadnia, że po paru wpadkach może zrobić hamulce, które mogą spokojnie konkurować z Shimano pod względem mocy. Duży plus! Naprawde silne combo na dużych tarczach.
Capra ma przednią przerzutkę. Coś czego się już nie spotyka w top endurówkach, dla niektórych niepotrzebna komplikacja, dla innych niezbędna część. Napęd to X9, świetna grupa osprzętu, która powinna zaspokoić każdego, od początkującego do prosa. Trochę razi w oczy długi wózek, ale w koncu musi obsłużyć dwie tarcze z przodu!
High Roller II od Maxxisa. Uniwersalne opony praktycznie na każde warunki. Opony są w lubianej przez fanów enduro, wzmocnionej wersji EXO.
Jak w każdej szanującej się maszynie do enduro, w Caprze nie zabrakło sztycy regulowanej. Bez niespodzianek - na tej pozycji znajdziemy świetnego Reverba od Rock Shox. Sztyca o skoku 150mm, która na zjazdach uczyni z ciebie Gwin'a, a na podjazdach Schurter'a.
foto: Paweł Głogowski, zdjęcie na sliderze: Darek Nowak www.dfotosport.com
Zdjęcia: