Nie od dziś wiadomo, że dobry i zadbany rower to lwia cześć kolarskiego sukcesu. Precyzja, a wręcz perfekcja działania stanowi niezwykle ważny element jazdy i uczestniczenia w zawodach – zwłaszcza w przypadku sponsorowanych, bądź wspieranych zawodników. W końcu na ich barkach spoczywa spora odpowiedzialność. Oto maszyna jednego z nich. Panie, Panowie – przed wami nowy Trek Slash 9, za sterami którego zasiądzie Mariusz Jarek.
Mariusz Jarek to jeden z najzdolniejszych riderów na polskiej scenie grawitacyjnego mtb. Zawodnik z Nysy przez wiele sezonów brylował w czołówce 4x, a od niedawna mocno udziela się także w innych odmianach ekstremalnego kolarstwa górskiego. W sezonie 2016 Mariusz zasiądzie za sterami dwóch maszyn ze stajni Treka – modelu Slash 9 i Ticked DJ. Dziś chcemy zaprezentować wam pierwszą maszynę, czyli wypasionego fulla do enduro, w którym Mariusz i tak wprowadził kilka ciekawych modyfikacji.
Bike-check:
- Rama: Aluminium Alpha Platinum, ABP Convert, Full Floater, zwężana główka ramy E2, wkład suportu PF89.5, wewnętrzne prowadzenie linki przerzutki i sztycy regulowanej, mocowanie ISCG 05, magnezowy łącznik EVO Link, Mino Link, 160 mm skoku
- Widelec: Fox 36 Talas
- Damper: RockShox Monarch Plus RC3 DebonAir
- Koła: Bontrager Maverick Pro Tubeless Ready z opaskami obręczy TLR, zaplotem nachodzącym, 15 mm piasta przednia, 142 x 12 piasta tylna
- Opony: Kenda Honey Badgers DH PRO DH-DTC Kevlar mieszanka bok 42, środek 50
- Manetka: SRAM X1, 11-biegów
- Kaseta: SRAM XG-1150, 10-42, 11-rzędowa
- Przerzutka tył: SRAM X1, typ 2
- Łańcuch: SRAM PC 1130
- Zębatka: HCC-Components Narrow Wide Oval 32T
- Pedały: HT X2
- Siodło: Bontrager Evoke 2
- Sztyca: Rock Shox Reverb Stealth,
- Kierownica: Renthal 780mm, wznios 15mm
- Wspornik: Bontrager Rhythm Pro, 31,8 mm, 0 stopni
- Chwyty: Sensus Swyaze Lock-On
- Hamulce: Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano Deore XT
- Waga: 12,5 kg
Personalne ustawienia roweru:
Monarch Plus RC3 (damper) - na płaskie, lekkie Single Tracki pompuję 250 psi i tłumienie na twardo. Natomiast na typowo górskie trasy między 210-225 psi, a tłumienie ustawiam bardziej czułe.
Fox 36 Talas (widelec) - między 130-150 PSI w zależności od trasy.