BMC Agonist – robi się gorąco!

Marka BMC od lat cieszy się renomą i prestiżem. Jednak Szwajcarzy nie spoczywają na laurach – stale rozwijają swoje produkty i szukają awangardowych rozwiązań. Nowością w ofercie znanej marki jest model Agonist, który według swojego założenia ma być jednym z najbardziej komfortowych rowerów XC w ofercie BMC.

Do tej pory w ofercie BMC znajdowały się dwie serie rowerów XC – BMC Teamelite (modele bez tylnego zawieszenia) oraz BMC Fourstroke (modele z pełnym zawieszeniem). Od niedawna w tym gronie jest też Agonist. Głównym założeniem przy projektowaniu tego modelu było odnalezienie idealnego kompromisu pomiędzy dynamiką a komfortem. Finalnie powstała maszyna, na której można startować w zawodach MTB, jak na długi podróże po górskich szlakach.

Elegancja i szyk - BMC Agonist

Nazwa rowerów nawiązuje do greckiego pojęcia „agon”, które odnosi się do wszystkiego tego, co można osiągnąć poprzez wysiłek, zdrową rywalizację oraz szlachetną konkurencję. Projektanci i inżynierowie BMC postawili sobie za cel opracowanie modelu zgodnego z tą koncepcją, czemu służyć mają m.in. udoskonalona technologia Advanced Pivot System (APS) oraz koncepcja Big Wheel Concept (BWC). Obie odpowiadają odpowiednio za komfort oraz stabilność i kontrolę.

Agonist to idealny rower dla tych, którzy uwielbiają doprowadzać się do granic wyczerpania – czy to w rywalizacji z innymi czy też w rywalizacji z samym sobą. Naszym celem było stworzenie perfekcyjnej maszyny endurance do jazdy po górach” – mówi kierownik ds. produktu w BMC Switzerland, Conrad Glassey.

BMC Agonist to maszyna, którą zaprojektowano w centrum Alp.

Udoskonalony system zawieszenia APS

Za zawieszenie w modelu BMC Agonist odpowiada technologia APS, czyli system z wirtualnym punktem obrotu. Ta autorska technologia była już stosowana w ciągu ostatniej dekady w rowerach z pełnym zawieszeniem (full suspension), a jej wszechstronność i wprowadzane udoskonalenia pozwoliły na wykorzystanie jej także w nowym projekcie.

W rowerze wykorzystano technologię APS, czyli system z wirtualnym punktem obrotu.

Zawieszenie generuje 110mm skoku.

Koncepcja BWC

W trakcie prac nad nowym sprzętem BMC mogło wykorzystać lata doświadczeń inżynieryjnych związanych z projektowaniem rowerów górskich i zgromadzoną w tym czasie wiedzę. Zdecydowano się na zastosowanie koncepcji BWC, stworzonej z myślą o kołach 29 cali. Efektami są m.in. mniejszy kąt główki ramy (rury sterowej) i większa baza kół. Kokpit nowego BMC Agonist producent określa jako rozwiązanie kompromisowe – połączenie krótkiego mostka z szeroką kierownicą. To ma z kolei zwiększać pewność jazdy na technicznych odcinkach.

Główny cel projektantów: złapać idealny kompromis pomiędzy dynamiką a komfortem.

Integracja na wysokim poziomie

Poszczególne kable zostały starannie ukryte między tylnym trójkątem a głównymi rurami ramy, czego wynikiem jest odpowiednio czysty wygląd. Specjalnie wyprofilowane osłony przy dolnej rurze i tylnych widełkach chronią ramę przed uderzeniami, a także dobrze komponują się z minimalistyczną stylistyką roweru. Udoskonalając system wewnętrznego prowadzenia linek, inżynierowie BMC zintegrowali z nim również kontrolę zawieszenia – jak wskazuje producent, wystarczy jeden ruch dźwignią, aby zmienić preferowany tryb jazdy.

Krótki mostek i szeroka kierownica - nowoczesne trendy są obecne.

Modele, rozmiary, ceny

Nowa seria rowerów BMC to trzy różne modele: Agonist 01 ONE, Agonist 02 ONE oraz Agonist 02 TWO, których ceny wynoszą odpowiednio 29 590, 18 990 oraz 14 790 zł. Rowery różnią się między sobą głównie osprzętem oraz materiałami, z jakich wykonano ramy. Każdy z modeli dostępny jest w czterech rozmiarach (S, M, L i XL).

Rower BMC Agonist 01 ONE 01.

Rower BMC Agonist 02 ONE.

 

Rower BMC Agonist 02 TWO.

Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce.