O1 Prone – konkretnie i na temat

Octane One wraca do gry z nowym produktem. Firma zaopatrująca do tej pory przede wszystkim fanów ciężkiej jazdy i dirtowo-streetowych sztuczek wkroczyła na bardzo wdzięczny grunt all mountain. W zdobyciu tego rynku ma pomóc rama o nazwie Prone, która prezentuje się znakomicie. Kusi nie tylko jej geometria, ale również cena.

img_7951

Pokazówka - czyli O1 Prone 29 w wersji all in black.

Z czym to się je?

Zacznijmy od tego, że rama O1 Prone została zaprojektowana z myślą o riderach, którzy uprawiają bardzo wszechstronne mtb – takie, któremu nie brakuje elementów ostrego XC, enduro i odmian grawitacyjnych. Jeśli lubisz przeplatać krajoznawcze wycieczki w teren z trudnymi technicznie zjazdami i szeroko pojętą wyrypą... to mówimy właśnie o tobie. Do tego typu jazdy potrzebne są dedykowane rozwiązania. I tutaj wchodzi Prone, cały na biało. Słusznie, zapraszamy!

img_7963

Hardtaile takie jak Prone to ostatni krzyk rowerowej mody.

Trochę detali na zachętę

Jak przystało na agresywnego ścieżkowca O1 Prone został zaprojektowany pod większe widelce ( skok 120-140 mm). Rurki z AL 6061-T6 poddano finezyjnemu formowaniu i przystosowano m.in. do współpracy ze sterówkami typu tapered, sztycami 31.6 mm i piastą w standardzie 142 x 12 mm. Zapewne ciekawi was, jak Prone wypada na oficjalnym ważeniu – otóż producent podaje, że rozmiar M waży 2,2 kg (zapewne w wersji pod koło 650b) -> zatem całkiem przyjemnie. Co do kątów póki co nie mamy żadnych informacji, ale spójrzcie tylko na zdjęcie poniżej. Rama wygląda na przemyślaną: duża baza kół, długi przedni trójkąt, zgrabny tył.

img_7978

Trailerowy rower złożono na pełnej grupie O1.

No i teraz druga (zapewne też intrygująca was) kwestia – na jakim kole ma się toczyć ta piękność? Z informacji, do jakich dotarliśmy, wynika, że powstaną dwie wersje Prone’a: jedna pod koła 27,5 cala, a druga pod elektryzujące ostatnimi czasy 29 cali. Ramy dostępne będą w trzech rozmiarach (s, m, l), przy czym wersja pod większe koła projektowana była z myślą o wyższych riderach (świetny ruch!). Do tego można zapakować w nią oponę 2,4 cala.

I na finał cena – 899 pln. Źle? Jak za tak przemyślany i dobrze wyglądający sprzęt to świetna opcja. Tylko spójrzcie na zdjęcia pokazowego roweru, którego szkieletem jest o1 Prone 29.

img_7999

Prone może stanowić szkielet bardzo nowoczesnego i uniwersalnego roweru.