Niemiecka marka odpaliła kolejne działo z kolekcji 2018. Tym razem oficjalnej premiery doczekał się Canyon Spectral - rower, na którym można zaliczyć maraton, zawody XC, a nawet konkretniejsze enduro. Co zmieniło się w stosunku do poprzedniej wersji lubianego szlakowca? Oto odpowiedź.
Po liftingu zjazdówki (dawnego Torque, obecnie Sendera) przyszła pora na drugiego w kolejce Spectrala. Szlakowiec nadal będzie reprezentować najbardziej uniwersalne i konserwatywne parametry w tym gatunku: koła 27,5 cala, skok 150/140mm, progresywne zawieszenie ze stosunkowo elastyczną geometrią. Są jednak też detale, dzięki którym potencjalny nabywca może poczuć przypływ zainteresowania Spectralem i z grupy podobnych rowerów wybrać właśnie ten rower. Oto one...
Poprawienie pracy zawieszenia
Inżynierowie dołożyli wszelkich starań, żeby zawieszenie generujące 140mm skoku, które słynie ze swojej progresywności i które dostosowane jest do powietrznych damperów było bardziej elastyczne i mniej narażone na niepożądane efekty związane z intensywnym pedałowaniem.
Zabudowa dolnej rury
Kompromis pomiędzy wewnętrznym prowadzeniem linek, a klasycznymi uchwytami pod ramą - efekt ma być taki, że będzie łatwiej, szybciej i wygodniej.
Zabezpieczenie łożysk
Zajmując się ramą dopracowano także miejsca, w których osadzone są łożyska. Zyskały nowy, lepszy kapsel i uszczelnienie, co ma na celu zapewnić im dłuższą żywnotność.
Zintegrowany zacisk sztycy
Taki tam cukiereczek, który mocno przypomina Sendera. Czy jest to naprawdę "seksi"? Gusta i guściki, nie polemizujemy.
Schowek
Niczym byłby nowoczesny rower szlakowy/enduro, bez schowka na podręczne sprzęty i jedzenie. Nowy Spectral też ma swój pawlacz, który zlokalizowany jest przy główce ramy. Po zamontowaniu bez problemu zmieści się tam kiełbasa śląska, zapasowa dętka, albo...
Bidony dla każdego
Wcześniej problemy mieli użytkownicy mniejszych rozmiarów ram. W nowej wersji ramy nikt nie będzie miał utrudnień związany z montażem koszyków na bidony - nawet w przypadku ram XS.
Ceny rowerów (w zależności od wyposażenia)
Wersja aluminiowa: 9999 - 12 299 pln, karbon: 13 699 - 31 899 pln. Karbonowa rama: 11 499 pln. Więcej na temat specyfikacji przeczytacie na stronie polskiego dystrybutora marki Canyon.
Galeria: